8 راه برای افزایش فروش با روانشناسی مشتری

8 راه برای افزایش فروش با روانشناسی مشتری

امتیاز :
5/5

هنگامی که صحبت از نیاز به افزایش فروش و تبدیل مراجعه کننده به خریدار ، به میان می آید، روش افزایش تعداد مشتریان، درک مکانیسم تفکر آنها است. اینجاست که تحقیقات اجتماعی توسط روانشناسان در زمینه بازاریابی عصبی و افزایش فروش با روانشناسی به کمک بازاریابان وب و صاحبان فروشگاه فروش انلاین می آید.
بله، همه ما متفاوت هستیم، اما در بسیاری از موارد مغز ما به موقعیت های خاص به یک شکل واکنش نشان می دهد. درک این پیچیدگی های ذهن انسان می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را به دست آورید و آنها را وادار به انجام اقدامات مورد نظر خود کنید و در بودجه تبلیغاتی شما صرفه جویی زیادی می کند.

در زیر راه‌هایی برای ارائه خدمات، شرح الگوهای رفتاری مشتری، نکاتی برای افزایش نرخ تبدیل، و برخی از واضح‌ترین مثال‌های زندگی وجود دارد که به شما می‌گوید مشتریان شما اغلب درباره چه چیزی فکر می‌کنند و چگونه از همه این پدیده‌های روان‌شناختی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.

1- فروش رایگان بصورت محدود

شرایطی وجود دارد که فرد به یک محرک اضافی نیاز دارد. برای انجام این کار، بسیاری از شرکت ها و سایت ها این فرصت را به خریدار می دهند تا محصول یا دوره را به صورت رایگان برای مدت زمان مشخصی آزمایش کند. در طول این مدت، کاربر به تدریج به محصول یا خدمات عادت می کند، که احتمال زیادی را ایجاد می کند که پس از مدت زمان تعیین شده، او نمی تواند آن محصول یا خدمات را رد کند و پیشنهاد را تمدید می کند که جهت تمدید نیاز به پرداخت مبلغی مشخص می باشد.

برای استفاده از این ترفند ، جمله بندی صحیح پیشنهاد دادن از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای انجام این کار، اکثر شرکت‌ها و سایت ها اغلب از این عبارت استفاده می‌کنند  :« برای یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه ثبت‌نام کنید.» اما باید در نظر داشته باشید که عبارت: «ماه اول رایگان» بسیار ملایم‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

اهداف یکسان هستند، اما همچنین در ادامه از یک عنوان کمکی برای تقویت CTA استفاده کنید ، مانند «لغو اشتراک در هر زمان» .

2- ترفند حرفه ای برای کمپین های تبلیغاتی

یک ویژگی عجیب در تحقیقات افزایش فروش با روانشناسی رفتاری مشخص شده است: در طی تحقیقی ، به داوطلبانی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند اعلام کردند که به گفته محققان، آنها متعلق به گروهی از افرادی هستند که  ” شهروندی فعال هستند “، درنتیجه همین داوطلبان، که ذهنیت ناخودآگاه دریافت کردند ، برای افزایش مشارکت، فعالیت خود را 15٪ افزایش دادند .

به یاد بیاورید که داوطلبان کاملاً تصادفی انتخاب شدند، اما رفتار آنها به شدت تحت تأثیر این اعتقاد بود که آنها به گروه خاصی تعلق دارند.

این پدیده روانی را می توان در کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار داد: راهی برای متقاعد کردن کاربران پیدا کنید که آنها مخاطب هدف منحصر به فرد و انتخاب شده برای محصول شما هستند.

3- شناخت انواع خریداران

کارشناسان در زمینه اقتصاد عصبی سه نوع خریدار را شناسایی کرده اند:

  • خریداری که خرید خود را بطور مقرون به صرفه انجام می دهد.
  • خریداری که در خرید خود محدودیتی ندارد.
  • نوع متوسط

در روش افزایش فروش با روانشناسی برای اینکه خریداران نوع اول (و 24٪ از کل) را مجبور به خرید کنند، روش های مختلفی برای نفوذ وجود دارد.

در اینجا چند نمونه از نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • تغییر در قیمت پیشنهادی – زمانی که قیمت ثابت می ماند، اما به مبالغ کمتری که به راحتی قابل درک است تقسیم می شود که به آن فروش قسطی می گویند (به عنوان مثال، یک میلیون تومان در ماه در مقابل دوازده میلیون تومان در سال).
  • بطور مثال یک شرکت اینترنتی هزینه سرویس اینترنت خود را به ازای نرخ ماهانه ، به نرخ سالانه تغییر داده است. این برعکس مثال اول است که ماهیت آن این است که اطمینان حاصل شود که کاربران هزینه های خود را به صورت ماهانه و روزانه پیگیری نمی کنند.
  • تور های مسافربری احساس امنیت می‌دهند، زیرا مشتری می‌داند که تمام خدمات قبلاً پرداخت شده است و هیچ هزینه غیرمنتظره‌ای در طول تعطیلات وجود نخواهد داشت.
  • نتفلیکس از سیستم پرداخت ماهانه برای دسترسی نامحدود به فیلم ها به جای پرداخت هر فیلم استفاده می کند.

4- با اعتراف به عیوب قوی تر شوید

چگونه با استفاده از اشتباهات خود و با استفاده از روش افزایش فروش با روانشناسی ، فروش خود را افزایش دهید؟

نمونه‌های بسیاری از بلایایی وجود دارد که در گذشته اتفاق افتاده است ، دلیل این امر عدم تمایل شرکت ها و سایت ها به پذیرش و بررسی کاستی ها در کارشان بود تا اینکه لحظه ای فرا می رسید که برای تغییر هر چیزی خیلی دیر شده بود و باعث بوجود آمدن فاجعه ای غیرقابل قبول می گردد .

می توانید با استفاده از اطلاعیه ها و ایمیل از مشتریان خود بخاطر مشکل بجود آمده عذر خواهی کنید که به این ترتیب شما به صراحت اعلام می کنید که چنین مواردی بدون توجه نمی ماند و در آینده تمام تلاش ممکن برای جلوگیری از تکرار آنها انجام خواهد شد و با این کار باعث ایجاد احساس امنیت و اطمینان در مشتریان خود می شوید.

5- سرعت بخشیدن به روند فروش و ارسال

یکی دیگر از روش های افزایش فروش با روانشناسی سرعت بخشیدن به روند فروش و ارسال محصول می باشد.

مشتریان هنگام خرید آنلاین (مخصوصاً در تعطیلات) از مشکلات حمل و نقل و تأیید خرید می ترسند که تأثیر زیادی بر روند افزایش یا کاهش فروش دارد. بنابراین، برای اینکه مشتری به شما اعتماد کند، از عباراتی استفاده کنید که تشویق کننده هستند، به عنوان مثال: “ما به سرعت سفارشات شما را در سراسر ایران تحویل خواهیم داد”، “اگر محصول را نپسندید ، می توانید بلافاصله آن را به ما برگردانید” ، و …

6- یک رقیب پیدا کنید

با استفاده از رقیب خود شما می توانید مزایای پیشنهاد یا خدمات خود را در مقایسه با رقیب خود واضح تر نشان دهید، مشتریان به شما وفادارتر می شوند، به خصوص اگر رقیبان را به روشی سرگرم کننده به چالش بکشید.

به عنوان مثال، یک ویدیوی خنده دار در مورد تقابل سیستم های کامپیوتری MAC OS و PC را به یاد بیاورید که تعداد مشتریان اپل را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

7- فروش را با استفاده از گوشی افزایش دهید

این یک هنر است ، افزایش فروش با استفاده از ارسال پیامک و ایمیل.

خدمات جدید خود را به کسانی که قبلاً از شما خرید کرده اند و به محصولاتتان علاقه نشان داده اند با استفاده از ارسال پیامک و ایمیل ارائه دهید. شما باید نه تنها در مورد محصول خود، بلکه در مورد شخصی که با او ارتباط برقرار می کنید نیز اطلاعاتی داشته باشید: کجا کار می کند، شغل او چیست و به چه چیزی از محصول شما علاقه مند است، چه مشکلاتی دارد – و در نهایت چگونه محصول شما می تواند به حل آنها کمک کند.

یک راه عالی برای جمع‌آوری قانونی این نوع اطلاعات، ایجاد یک صفحه فرود خاص در پروفایل کاربری با فیلدهای لازم در آن است.

علاوه بر یک پیشنهاد وسوسه انگیز، فراموش نکنید که در ازای خرید محصول شما چیزی به کاربر ارائه دهید: یک کتاب رایگان، شرکت در یک دوره آموزشی یا یک نسخه آزمایشی از محصولی دیگر.

8- اهمیت اعتماد سازی در افزایش فروش با روانشناسی

تحقیقات نشان می دهد که مردم زمانی تمایل بیشتری به خرید دارند که در مورد اطمینان شرکت یا سایت شما و امنیت معاملات شکی نداشته باشند.

از راه‌های جلب اعتماد، استفاده از نماد ساماندهی و اینماد ، سند رسمی (مثلاً گواهی کیفیت)، نتایج برخی مطالعات و البته پیام های مشتریانی که از خرید خود راضی بوده اند ، است.

نکته نهایی : مشتریان خود را غافلگیر کنید!

بر اساس روش افزایش فروش با روانشناسی ، با مشتریان خود با شگفتی رفتار کنید و وفاداری به برند و مقدار زیادی بازخورد مثبت ارزشمند به دست خواهید آورد.

بطور مثال مشتری شما انتظار دارد سفارش خود را در مدت 5 روز دریافت کند ، شما می توانید با وعده دادن ارسال محصول در عرض دو روز مشتری را جذب کنید.

و یا این فرصت را به مشتری بدهید که ظرف مهلت یک ساله محصول را بتواند پس دهد! با کمک چنین سورپرایزهای دلپذیر، می توانید تعداد زیادی نظر مثبت مشتریان را در وب سایت خود بدست آورید که یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای تأثیرگذاری بر خریدار است.

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.