انتخاب بهترین رنگ جهت افزایش فروش!

امتیاز :
5/5

در این مقاله تاثیر رنگ ها بر زندگی و به خصوص بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش بررسی می گردد.

این موضوع بسیار محبوب است زیرا اطلاعات ارزشمند زیادی را در اختیار بازاریابان و طراحان وب قرار می دهد که می تواند هنگام انتخاب رنگ برای صفحات فرود ، وب سایت ها، بسته بندی محصولات و مواد بازاریابی مختلف به طراحان و صاحبان سایت های فروش انلاین کمک و تاثیر زیادی داشته باشد.

در ادامه قصد داریم همراه با شما درباره تأثیر رنگ ها بر فعالیت مشتری هنگام خرید نگاه کنیم.

رنگ مهمترین عامل افزایش فروش محصول

رنگ مهمترین عامل افزایش فروش محصول

1- نتایج چندین مطالعه مستقل (تأثیر محیط بر رفتار خریداران ، مزایای رنگ ، روانشناسی رنگ در بازاریابی) به رنگ بعنوان علت اصلی انگیزه بیشتر برای خرید محصول اشاره می کند که باعث افزایش فروش می شود.

طی نتایج انواع تحقیق ، 93 درصد از خریداران از رنگ به عنوان عامل تعیین کننده در خرید یاد می کنند.

6 درصد از پاسخ دهندگان به بافت محصول و 1 درصد به صدا یا بو اهمیت می دهند.

البته سه فاکتور آخر (بافت، صدا، بو) در اختیار کاربران فروشگاه اینترنتی قرار نخواهد گرفت (منظور از صدا مثلا کیفیت پخش یک موزیک از گوشی همراه هوشمند است).

2- انتخاب رنگ مناسب ، تعامل مشتری با برند را 80 درصد افزایش می دهد که مستقیماً بر اعتماد مصرف کننده تأثیر می گذارد.

تاثیرات و تداعی رنگ ها

در طول مطالعه تأثیر رنگ ها، متخصصان تاثیرات پایدار زیر را بین رنگ ها شناسایی کردند (توجه داشته باشید که ممکن است این رنگ ها احساسات و تداعی های کاملاً متفاوتی را برای مخاطبان در نقاط مختلف کشور ، ایجاد کند) :

  • زرد انتقال احساس جوانی و خوش بینی به مخاطب؛ استفاده شده برای جلب توجه بازدیدکنندگان و ایجاد احساس خوش بینی در مشتریان
  • قرمز به عنوان یک “رنگ پر انرژی” در نظر گرفته می شود که باعث افزایش ضربان قلب می شود، به ایجاد یک اثر فوری و جلب توجه کمک می کند و اغلب برای افزایش فروش ویژه استفاده می شود.
  • آبی / فیروزه ای ، بهترین رنگ برای طراحی وب در نظر گرفته می شود، احساس قابل اعتماد بودن و امنیت را می دهد که توسط موسسات مالی و آژانس های بیمه، بانک ها و … استفاده می شود.
  • سبز با سلامتی مرتبط است که به طور طبیعی توسط چشم انسان درک می شود و برای ایجاد اثر آرامش استفاده می شود.
  • نارنجی یک “رنگ تهاجمی” است که برای ایجاد عناصر دعوت به اقدام (CTA، Call to Action) عالی است.
  • صورتی ، رنگی رمانتیک و زنانه است که در کمپین های بازاریابی برای تبلیغ محصولات در نظر گرفته شده است.
  • سیاه – رنگ قدرتمند و ظریف کالاهای لوکس و لاکچری (مانند ماشین های با بالاترین رده قیمت و … ).
  • سرخابی که به عنوان “رنگ آرام بخش” در نظر گرفته می شود، معمولا در تبلیغات محصولات زیبایی که از پیری پوست جلوگیری می کنند و … ، استفاده می شود.

تاثیرات مختلف رنگ ها بر مشتریان

تأثیر رنگ ها بر مشتریان هدف نیز به 3 گروه بر اساس الگوی رفتاری آنها تقسیم می شوند : خریداران فوری ، خریداران اقتصادی و خریداران سنتی .

قرمز، نارنجی، مشکی و آبی رویال رایج‌ترین محرک‌های تبدیل برای خریداران فوری هستند. رنگ های ذکر شده، خریداران را به خرید فست فود یا شرکت در فروش تحریک می کند.

خریداران “اقتصادی” تمایل دارند از “دستورات” داده شده توسط رنگ تیره و اشباع شده آبی (آبی دریایی) و رنگ های دیگر مانند آبی-سبز (سیاه سبز) پیروی کنند. این دو رنگ آرام در وب سایت های بانک ها یا زنجیره های خرده فروشی بزرگ عالی عمل می کنند.

خریداران سنتی در معرض رنگ های صورتی (صورتی یا رز) و آبی آسمانی هستند که معمولاً در طراحی فروشگاه های آنلاین لباس برای افزایش فروش استفاده می شود.

و چند نکته دیگر

طراحی برای 42 درصد از بازدیدکنندگان حائز اهمیت است. با نارضایتی از طراحی یک وب سایت یا صفحه فرود، 52 درصد از مراجعه کنندگان دیگر هرگز به آن باز نمی گردند.

64 درصد از خریداران آنلاین اگر فکر کنند که سایت به کندی بارگذاری می شود، محصولی از آن سایت نمی خرند و برای افزایش فروش به شدت توصیه می کنیم سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.

طبق یک مطالعه Amazon.com ، هر 100 میلی ثانیه افزایش در زمان بارگذاری منجر به کاهش 1٪ در فروش می شود.

فراموش نکنید که از “کلمات قدرتمند” نیز استفاده کنید: 52٪ از مراجعه کنندگان به کلمه “فروش ویژه” پاسخ مثبت می دهند و با دیدن کلمه “ضمانت” 60٪ مشتریان در سایت شما احساس راحتی و آسودگی می کنند.

منبع :  blog.kissmetrics.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.